2017. május 29., hétfő

Programajánló - Apák a Westeroson

Kepes-Végh Ádám
Egy jogi egyetemet majdnem elvégzett szakács vagyok, aki jelenleg épp egy multinál keresi meg a teljeskiőrlésű kenyérrevalót.
Apa vagyok. Pelenkát cserélő, hurcizó, éneklő, ringató. Birkózó, magasra dobó, labdázó, vonatot építő. Meglepő ruhapárosításokat összeállító, és fejből mesélő. Féltő és bátorító, aggódó és büszke. Koránkelő, későn fekvő. A felnőtt életem este 10 és éjfél között zajlik, hiszen szülő vagyok.
Apablogger vagyok. Olyan, mint bármelyik másik apa, csak én egyesekbe és nullákba szorítom az örömeimet, kihívásaimat, apaságaimat, hogy aztán Veletek megosztva sokszorozzam és őrizzem meg az élményt.
Van aki szerint nagy vagyok, és erős…

Apávávált
A blog ötlete egy családi nyaralás alkalmával született meg, amikor egy hét alatt „kiolvastam” a Mommynity írásait a facebookon. Olvasás közben sokszor éreztem azt, hogy az adott heti témáról én mást gondolok, előfordulhat, hogy más apák is mást gondolnak, tök jó lenne írni egy „apásat”.
Így kerültek leütésre az első sorok, kezdetben a Momminty heti témáira refekltálva, később a formátumot megtartva, a saját ötleteimet megírva.
Ahogy kezdtem egyre jobban belemerülni a „szülőközösségi médiába”, úgy lett egyre fontosabb számomra az apákat érintő szexizmus és sztereotipiák lebontása, és egy pozitívabb, jelenlévő, kompetens apakép építése. Mára ez is fontos eleme a blognak.

Apák Westeroson
A „Tűz és Jég dala” világában sem mindig intrika és csatározás az élet. Illetve dehogynem. Ugyanakkor gyerekek is vannak. Kisebbek és nagyobbak, harciasabbak és könyvmolyabbak, pikkelyesebbek és egészen átlagosak is. Ahol pedig gyerekek vannak, ott akadnak szülői feladatok is bőven.
Milyen szülői kihívással néz szembe Tywin Lannister? Miben kérne segítséget Roose Bolton egy apafórumon? Voltak-e nehézségei Ned Starknak az apasággal?

Előadásomban Westeros apafiguráinak kihívásain keresztül gondolkodok a szülőségről, hiszen az okos ember a Más kárán tanul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése