2016. május 25., szerda

Ajtóstul az élet kapuján át - Gátmetszés

A gátmetszés témájában engem mindenképpen Nandu, azaz Noll Andrea indított el a gondolkodás útján. Nagyon nagy öröm számomra hogy személyesen is megismerhetem potom 10 év múlva, de az biztos hogy egy nagy köszönet fogja első körben elhagyni a szám találkozásunkkor.

Kismama jóga oktatóként dolgozom már hosszú évek óta, és mindig is hittem az emberi, a női test csodálatos működésében, abban, hogy szülésre van teremtve, s hogy "jól ki van ez találva" alapesetben, és csak néha igényel beavatkozást az élet védelme érdekében. Nincs ez másképpen a gátmetszés témájában is. Csodálatos, ha vészhelyzetben van egy ilyen módszer a kezünkben amely segítségével utat engedhetünk a babának, de alaphelyzetben, ha minden jól megy, hagyva van a születés üteme, nincs sürgetve, beindítva, stb. nem szükséges. Két gyermeket szültem, mindkettő szép nagy 3.8 és 4 kg, és egyiknél sem volt szükség gátmetszésre. Teljesen beigazolódott mindaz amit olvastam, tanultam.

De mielőtt az ember saját maga nem szül, nem foglalkozik pl. a gátmetszés témával. Tudja, hogy van, létezik de mélyebben nem érdeklődik utána. Ha azonban oda kerül a sor, hogy a saját testem a tét, bizony érdekelnek a miértek.
Így volt ez anno s nagyon hamar belebotlottam Ina May Gaskin Útmutató a szüléshez könyvébe, valamint Noll Andrea, azaz Nandu írásaiba. Ezek annyira összecsengtek azzal, amit én gondolok az emberi, a női testről, tudjátok az az igazi AHA élmény, hogy hát persze, ez evidens... Miért nem így csinálják ezt mindenhol???

Egyedülálló lehetőség lesz Debrecenben, hogy személyesen kérdezzetek Nandutól, aki El Pasoban tanult a világ legjobb bábáitól, s rengeteg olyan tudást hozott haza onnan, amely segítségére lehet a családoknak, leendő családoknak.

Gyertek minél többen! június 16. 17 órai kezdettel a Víztoronyban lesz az előadása. 


Tatár Marianna
kismama jóga oktató




https://drive.google.com/file/d/0B84aBMU3WgHoVTAwQjgzaGhwT0k/view

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése